søndag 31. januar 2010

Sjokoladekaffe, pulsvarmere og begravelse



Det har blitt lite bilder her i bloggen i det siste. Så derfor starter jeg dette innlegget med bilde av det jeg sitter og koser meg med nå - en kopp sjokoladekaffe. Jeg liker ikke vanlig kaffe, men sjokoladekaffe f.eks. syns jeg er godt.


Som bloggnavnet tilsier, så driver jeg nå og strikker, da ;) Jeg har flere prosjekter på pinnene, men noe blir ferdig innimellom også. Blant annet et par pulsvarmere:
Disse ble en overraskelsesgave til en klokkerkollega. Et annet par pulsvarmere er også under produksjon:



Den siste halvannen uka har vært ganske tung og følelsesladet. Onsdag 20. januar døde min kjære farmor, 88 år gammel. Det kom for såvidt ikke så veldig overraskende. Hun hadde vært syk lenge. I tillegg sa hun selv at hun var lei, og ville ikke ha mat, drikke eller medisiner. Så vi skjønte hvilken vei det gikk. Men selv om hun var gammel og det var ventet, så er det trist likevel. Onsdag denne uka var det begravelse og minnesamvær. Jeg og søster Kari delte ut sangark, jeg leste dikt (av L. Fossum) på minnesamværet. Ellers bidro flere av oss barnebarna på forskjellige vis. Det ble en fin og verdig avskjed med vår alles kjære søster/mamma/svigermor/mormor/farmor/oldemor Helga Karoline Jegtvolden.

3 kommentarer:

Anlen sa...

Det er uansett trist når besteforeldre døyr, eller andre, for så vidt. Vi veit at det kjem til å skje, men likevel vil vi at dei skal vere hos oss. Godt å ha gode minne å sjå tilbake på! Ha ei fin veke:)

Line Kristine sa...

Det er akkurat sånn det er... Man er vant til at han/hun er der, og så er det plutselig ikke sånn lenger...
Ha ei fin uke du også!

Renate sa...

Vet akkurat hvordan du har det. Sender deg en stor klem. Mista min mormor i sommer og det var ikke morsomt. Skulle ønske hun rakk å bli mer en 80 år. Men vi får ta vare på de gode minnene :) hørtes iallefall ut som dere hadde et fint farvell :) ha en fin uke :)