onsdag 15. september 2010

Strikking og bursdagskort

Det ble lite strikking i noen dager. Dårlig form og lite energi... Men nå går det bedre, og pinnene er i sving igjen. Her er to par pulsvarmere. Det første er i grå babyull med svarte perler.


Det andre er i offwhite babyull med perler i rødfarger og orange.


Så har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før. Jeg har strikket en såkalt "spiralsokk". Er litt usikker på om jeg skal strikke nr. to og om det blir flere par. Mulig det er bare en vanesak, men jeg syns denne typen sokker er litt rare å ha på. De er jo ikke strikket etter en fots form. Vi får se hva jeg gjør.


Til slutt et bursdagskort jeg lagde i går kveld. Dekoren er faktisk laget av brettede teposer. Det finnes til og med en egen Facebook-gruppe for denne teknikken (bare søk på Teposefoldning).


Kortet skal overrekkes sammen med en forsinket 40-årsdagsgave i kveld :)

4 kommentarer:

Marion sa...

Så arti et bursdagskort! :) Fine pulsvarmere som vanlig og vil gjerne se på sokken, du får ta den med hit neste gang du kommer så jeg får vurdere om jeg skal strikke sånn eller ikke ;)

Line Kristine sa...

Takk, takk! :) Jeg skal ta med sokken, jeg. Så får du se på den.

Sylvia sa...

Heisann
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Håper å se deg i den nye også.
Så fine pulsvarmere du strikker. Fint med hjertemønster og de forskjellige perlene du bruker.
Jeg lo da jeg leste om spiralsokken. jeg har vel kun strikket et par slike, til ungene da de var små, og har dem enda. De blir nesten ikke slitt, siden helen blir på div steder hver gang.

Jeg skal blogge et innlegg i dag, om en sokk!! jeg er også flink til bare å strikke en!
Ang spenningshodepinen din (leste om det lenger nedi her), har du prøvd å ta deg en kaffe(eller cola for den sags skyld)? Det åpner opp blodårene.....for når du får hodepine, så trekker jo de seg sammen, ikke sant?
Sønnen har migrene, så vi vet hvor vondt det må være.
Ha en fin uke.

Hilde C. sa...

Så flotte pulsvarmerne du strikker er (jeg så de lenger ned på siden også). Perlehjertene gjør seg veldig godt :-)