tirsdag 18. oktober 2011

Smetteskjerf til to prinsesser

Søskenbarnet mitt spurte om jeg kunne strikke smetteskjerf til hennes to små døtre. De er 3 og 6 år, så fargevalget sa seg vel nesten selv - rosa ;)
Det er ikke så ofte jeg sier ja til å strikke på bestilling, men denne gangen gjorde jeg det. Måtte improvisere litt på skjerfet til storesøster, for oppskriften går bare opp til 3-4 år. Men jeg tror og håper at det ble bra.


Det er ikke så stor forskjell på de to skjerfene. I hvertfall kan det gå litt i surr på travle morgener, ser jeg for meg. Derfor har jeg gjort det litt lettere for mor og far. Det ene skjerfet er pyntet med en lyserosa hjerteknapp, og det andre har fått en mørkerosa hjerteknapp. Kan ikke være for ulikt når det er søstre i den alderen som skal ha dem. Da blir det nok lett sure miner ;)


Så håper jeg at mottakerne blir glade og fornøyde!

2 kommentarer:

Miriam sa...

Så herlig smetteskjerf! Lurt å merke de med søte knapper :)

Jordmor-Hanne sa...

Takk for hilsen i bloggen min. Skjerf er i tiden nå ja, kalde morgener. Rosa smetteskjerf er nok stas å få :)