søndag 15. juli 2012

Work in progress

I Marits hobbyblogg fant jeg dette bildet av en søt mobilvott. Fikk lyst til å strikke en sånn, så jeg kontaktet Marit og fikk oppskriften.


Så nå er jeg i gang med første forsøk, i to rosafarger. Strikker med babyull på pinner nr. 2,5. Tror kanskje den blir litt liten. Mulig jeg må gå over til pinner nr. 3 hvis jeg skal strikke flere. Får se hvordan denne blir når den er ferdig.


Ikke akkurat noe TV-strikketøy, dette. Så jeg har flere prosjekter på gang samtidig. Det er det ingen strikkedamer som kjenner seg igjen i, vel? ;)

4 kommentarer:

Marit Johanne sa...

Se der ja, der var du igang. Blir fin den. De nyere mobilene er vel litt bredere enn min gamle, så da er det nok fordel med litt større. Strikkefastheten er jo også forskjellig. Det går også an å ta en ekstra ensfarget maske i hver side utenfor mønsteret. La først merke til etterpå at navnet på oppskriften passet veldig fint :) Jeg må også alltid ha et "ta med over alt" strikketøy som ikke krever konsentrasjon. Ellers prøver jeg å ikke ha for mange ting på gang samtidig, men lykkes ikke alltid....

Marion sa...

Så stilig! :)

Linda sa...

Fine!

Solveig sa...

Så stilig. Og et typisk norsk mønster. Skjønner godt at du irriterer deg over den lille feilen, slik er jeg også.