fredag 19. april 2013

En ferdig UFO og et nytt prosjekt på pinnene

I går kveld ble jeg ferdig med en strikkeufo, en svart hals. Den har et veldig enkelt, men samtidig fint mønster. Har strikket flere slike før, dette var den fjerde. To av dem har blitt gitt bort i gave og absolutt falt i smak. Det gleder en strikkedame :) Har blogget om den første halsen her.
 
I dag la jeg opp til et nytt prosjekt. Denne gangen er det en kopptue i Mandarin naturell. Strikker annenhver maske rett og vrang på den ene sida og bare rett på den andre sida. Brettet tua før jeg tok bilde sånn at du får se litt hvordan de to sidene blir.
 
 
Ellers så har jeg mange prosjekter på lista over ting jeg har lyst til å strikke. Så det kommer nok plutselig et blogginnlegg her igjen, skal du se ;)

3 kommentarer:

Ruths datter sa...

sÅ FLOTTE HALSER DU LAGER. kLEM OG GOD HELG

Bundingen sa...

Kopptuer er gull verdt! Aner ikke hvor mange gode tilbakemeldinger jeg har fått på dem jeg har gitt bort. Synes det er greit å ha noen i gavekassa i tilfelle. Supert veske-handarbeid også. Fine halser du strikker. Det er også kjekke gaver å ha på lur.

Ha en strålende søndag! Vi lurer på om vi skal ta fram syklene.

Klem fra Uvdal

Synnøve sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Beklager sent svar, altså, jeg oppdaget ikke kommentaren din før i dag :) På den jeg har vist frem 1. juni 2011 har jeg brukt dobbelt garn, men jeg går ut fra at du tenkte på den jeg har vist frem 9. juni 2012 - der brukte jeg enkelt garn :) Lykke til!