lørdag 21. september 2013

Såpefarger

Ute er det tåke, regntungt og litt surt. Her inne er det lyst og varmt. Dessuten lukter det jordbær fordi jeg har støpt såper med jordbærlukt :)
 
Dette var vel hovedsakelig et prøveprosjekt for å teste ut ulike såpefarger i hvit såpemasse.
Kunne godt ha tenkt meg enda mørkere farge, men da er jeg redd det hadde farget av på hendene under bruk. Her har jeg i hvertfall hatt oppi så mye farge som det skal være, sånn etter "oppskriften" jeg leste et sted (husker ikke helt hvor).
 
 
De to såpene nederst på bildet skulle egentlig bli mer rødlilla. Jeg har blandet litt lilla og litt rød såpefarge i dem. Resultatet ble mer gammelrosa-aktig, men det er nå så.
 
Og ja, det er bobler/skum på dem, særlig på de to nederste. Har nok rørt litt mye i massen for å blande inn lukt og farge. Det blir uansett på undersiden av såpene, så da sier vi det ikke gjør så mye ;)

Ingen kommentarer: