mandag 10. februar 2014

Jeg har lue og votter, men hvor er vintertemperaturen??

Endelig ble vottene ferdige også :) Det er biiiiittelitt nervepirrende første gang med alle slags tovingsprosjekter, syns jeg. Har ikke tovet så mye, egentlig. Tror faktisk aldri jeg har prøvd meg på noe strikket av Fritidsgarn. Hadde vært litt kjedelig om vottene kom ut av maskina som steinharde, små klumper, liksom... Men det gikk heldigvis bra! 


Jeg visste på forhånd at med maskina vår, så trengs det ikke så høy temperatur før det toves ganske mye. Så disse fikk seg en runde på 40 grader, og ble akkurat passelig til mine små hender. 

Så nå har jeg lue og votter. Spørsmålet er bare, hvor er vintertemperaturen?? Det blir litt vel varmt med lue og votter når temperaturen passerer 5 varmegrader. Men, men. Det blir vel kaldere igjen. Selv om denne vinteren må sies å være mildt sagt merkelig her i Trøndelag.

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Så fine de ble :) Nydelig farge.

Marit Johanne sa...

Ja, det er underlig vær vi har. Her hadde vi et par uker med litt snø, ellers har det regna og regna. Men hos dere er det vel tørt. I dag har vi hatt litt sol og da våknet lysten til å ut på tur. Så idag har vi vært på tur ut til sjøen. Der blåste det så det var godt med lue og votter, selv om det var varmegrader. Vottene er kjempefine, alltid spennende med toving. Nå er du ihvertfall klar hvis kulda kommer, i år eller neste år...