tirsdag 28. oktober 2014

Mariuslua er ferdig.

I løpet av helga ble jeg ferdig med Mariuslua til meg selv også.
Var litt spent på hva jeg kom til å synes i og med at den har litt annerledes fasong enn andre luer jeg er vant til å bruke. Men det ble da ikke så verst!

Her har jeg prøvd å ta bilde av meg selv med den på. I følge min kjære ser jeg skikkelig konsentrert ut. Og det kan nok stemme det, for det er ikke så lett å få tatt et ordentlig bilde av seg selv med f.eks. en lue på.


Og her er et bilde av bare lua. Nå ser du hvilke andre farger enn svart jeg valgte også. Tenkte egentlig å strikke i svart, grått og hvitt, men fant fort ut at jeg ville ha litt mer farge. Så da ble det en dæsj lilla, da. Merkelig at jeg har lilla garn i lageret mitt, du. Jeg er jo ikke noe glad i lilla i det heeeele tatt ;)


Det gikk med ca. 70 gram svart (Smart), ca. 20 gram mørkegrått (Smart) og en dæsj lilla (Falk).

5 kommentarer:

Huldr sa...

Det var et herlig fargevalg! Jeg er ikke så glad i trad Marius, men denne var fin :)

Bundingen sa...

Det er utrolig hva som finnes i dette lageret, vet du. Vi har gjerne mer enn vi tror. Synes det gjorde seg med litt lilla på lua. Nå er det bare å vente på kjøligere dager. Flott julegaveide også dette.

Ønsker en fin dag i Nord-Trøndelag!

Klem

Tovepia sa...

Takk for hyggelig kommentar:)
Mariusmønsteret er en klassiker av de beste; kjempefin lue m fine farger!
Nyt oktober til ende; her pissregner det..;)

Eli Kristin Magnussen sa...

Nydelig lue og flott i de fargene du valgte. Grei måte å få brukt litt garn på ;) Det går i mye Marius-strikk her også for tiden. Liker det veldig godt og har omsider fått det "i hendene", så dermed går det litt unna med en del smågaver til jul. Kjekt det! :)

Inger sa...

Kjempetøff lue, og jeg likte fargevalget ditt.

Ha en fin helg! :)