søndag 20. desember 2015

290 mennesker!

I kveld var jeg og min kjære i Levanger kirke. Der gikk alle menighetene i byen sammen om arrangementet "Levanger synger julen inn". Jeg representerte Frelsesarmeen og leste juleevangeliet helt til å begynne med. Og jeg hadde ikke mindre enn 290 tilhørere! Litt skjelven i knærne var jeg nok, men det sier vi ingen så ;)


I går kveld var jeg på jentejulebord. Ei i menigheten inviterte hjem en liten gjeng damer. Vi ble 10 stykker. Kjempekoselig, var det! Flott å møtes sånn og bli litt bedre kjent også :)

Som du skjønner, har ikke dette vært en frihelg, akkurat. Jeg, med min psyke, trenger en del fri og hvile. Så at jeg fyller opp helga sånn er absolutt unntaket. For selv om det er fine og trivelige ting jeg er med på, så blir jeg da så sliten. Det er bl.a. en del tankearbeid både før, underveis og (ikke minst) etterpå. Kanskje ikke helt lett å forstå for den som ikke strever med psyken, men sånn er det altså. Så morgendagen er bortimot helt fri for planer. Jeg må ha tid til å hvile, hente meg inn igjen og eventuelt få spenningshodepine... Men, men. Krysser fingrene og håper på en fin hvile-mandag! :)

1 kommentar:

hjemveien sa...

Akkurat her fikk jeg lyst til å kommentere NÅ :-)
Du skriver at du trenger hvile med din psyke.
Håper du fikke en god hvile-mandag, - og at du har gode dager.
Det er ikke en selvfølge at livet er lett,
- kanskje det er selvfølge at livet ikke er lett???
Og noen ganger hjelper troen, - eller kanskje alltid, - bare jeg har tålmodighet til å vente "på den rette tid."
I dag tenker jeg på at det hjelper oss å bli minnet på: Vær ikke bekymret for noe, men legg alt frem for Gud (Fil.4.4-6) Han har omsorg for dere og gir dere hvile, - husker jeg også. Kanskje "en nøkkelen" for å bestemme seg for å huske at Gud har fredstanker for oss med fremtid og håp, - for et meningsfult liv :-)

Hvis du vil kan du lese om da jeg møtte veggen, - - som ble borte?
http://hjemveien.blogspot.no/2016/03/jeg-mtte-veggen-men-hvor-ble-den-av.html

Ha en velsignet uke,
fordi Gud er trofast mot Deg.

Hilsen "MinsteBROR"