lørdag 6. februar 2016

Fargeklatter og boller.

Jeg er godt i gang med Go`klompen-buksa. Men bare grått i grått kan jo bli litt kjedelig. Da er det kjekt med maskemarkører i knæsje farger :)


I dag har jeg bakt. I menigheten hvor jeg og min kjære går er vi flere som deler på blant annet å ha med noe til kirkekaffen. På søndag er det vår tur igjen, og denne gangen har jeg bakt boller. Underveis brukte jeg svigerfarmors gamle litermål. Det er arvegods og får meg til å tenke på ei trivelig gammel dame som døde i januar 2014 (nesten 101 år gammel!)


Resultatet ble 40 boller. Nå er det igjen 39 etter at min kjære har prøvesmakt og godkjent baksten ;)


Passer jo forresten godt med boller på søndag når det er fastelavenssøndag, eller bollesøndag som noen kaller det :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Maskemarkører, fine sådanne, gjør seg alltid i et strikketøy, spesielt i et ensfarga kanskje. Tipper buksa blir fin, jeg.
Boller må vel til denne helga, men jeg har ikke bakt og tror ikke det blir i morgen, heller.
Satser heller på en skitur.

God søndag fra Ingunn

Bodil sa...

Heldig baby som får så varm og god gåve :) Og så gode bollar du har baka. God søndag.