torsdag 11. februar 2016

Rett fra pinnene.

I kveld ble jeg ferdig med Go`klompen-buksa.

Bildet er tatt like etter jeg felte av, så den ser litt klumpete ut. Ble bare litt ivrig etter å få vist den fram, skjønner du ;)


Jeg fulgte oppskriften i forhold til pinnetykkelse og alt, men valgte å strikke den i Sisu.
Likte forresten godt måten skrittet er utformet. Har strikket bukse før, men da skulle bare maskene deles på to og hvert ben strikkes hver for seg. Syns skrittet på bukser strikket på den måten lett blir litt "snurpete", om du skjønner hva jeg mener. Men denne måten, hvor man feller et antall masker midt foran og midt bak fungerer mye bedre. I hvert fall er det mitt syn på saken :)

Så nå mangler det bare å vaske den, så er den klar til å gis bort!

4 kommentarer:

Berit sa...

Kjempefin bukse, sisu er et godt garn til ullbukser :)

Bundingen sa...

Buksa ser fin ut! Enig med deg ang. fasongen. Denne er på lista mi også, men akkurat nå går det i luer.

God helg fra Ingunn

Bodil sa...

Flott bukse som heilt sikkert blir god å ha :)

Lisbeth sa...

Flott :) Den nærmer seg mine pinner nå ;)