søndag 6. mars 2016

Garnsalg! Me like!

Forrige uke var det garnsalg på Coop i nabokommunen, der jeg jobber. Det var tilbud på bl.a. Smart, og det passet meg bra. For jeg har tenkt å strikke lugger til årets utgave av "Sokker som varmer". Så da ble det med 10 nøster Smart hjem.


Har vel strengt tatt flere nøster garn i den tykkelsen som jeg kunne brukt, men... Så er det noe med det som står på bildet under her, da ;)


Jeg har også kjøpt meg dette heftet. Fant en fin lue inni der bl.a. som jeg har lyst til å strikke. Vi har riktignok ikke barn selv, men kan jo strikke til andres barn :)


Ellers, så har jeg blitt ferdig med to luer i det siste. Det mørkebrune er noe superwash-garn fra Europris. Det lysegrå og mørkegrå er Karisma, blant annet rester fra denne lua. Mønsteret er det tradisjonelle Marius-mønsteret, det vil si en del av det, i hvert fall. Derfor kaller jeg disse luene for Marius-lue med en vri. Disse to, og noen til, skal bli med når min nabo og venn Marion skal til Oslo til uka. Mottakerne er selgere av = Oslo. Marion skal også ha med flere av sine egne produkter og luer m.m. fra andre folk her omkring. Flott å kunne bidra til at selgerne holder varmen!


Til slutt i dette blogginnlegget en "skriveleif" fra vår lokale Rema-butikk. For der selger de visstnok hortenisa... Har aldri hørt om den planten, jeg ;) Men gjennomført er de i hvert fall, når de skriver feil på tre plakater som henger side om side ;)

2 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flink du er som både strikke og gir vekk til dei som virkelig treng varme.
Ha fin ny veke!

Lisbeth sa...

Granskog er alltid bra😊. Fine luer du har strikket👍🏻