torsdag 24. mars 2016

Skal det være en drink?

Ja, for disse lysene jeg har laget ser ut som en jordbærdrink eller noe sånt.

Dette er gelelysmasse som er farget rød med fargepulver. Noen stusset litt på om ikke det hadde passet bedre med gule lys til påske. Men for det ene så har jeg ikke gult fargepulver, og for det andre så skal disse lysene mest sannsynlig være med på husflidsmesse før jul. Da passer fargen :)


Ellers så har jeg blant annet strikket et påskeegg til.


Grønt og hvitt denne gang.


Et enkelt og greit lite prosjekt som ikke tar så mange timene å lage. Brukte samme oppskrift som på det gule i dette blogginnlegget. Denne gangen veide jeg garnnøstene før og etter jeg strikket egget, og kom fram til at jeg brukte 4 gram av hver farge. Et skikkelig garnsluk med andre ord! Eh, nei... Men kjekt om du har litt restegarn liggende, og det har kanskje de fleste av oss strikkerne?

2 kommentarer:

Oddbjørg sa...

Lurt å være tidlig ute med tanke på julemesser! Riktig fine lys!
Strikka egg var heller ikke dumt, spesielt hvis en har veldig små garnrester liggende.
Fortsatt god påske!

Maria H sa...

For et nusselig egg!