mandag 29. august 2016

Når kjeksdeigen ikke vil samarbeide...

Og når nakke og hode krangler i tillegg. Ja, da er det ikke så mye tålmodighet å spore i denne lille fruen... Men det ble nå kjeks etter hvert! Denne gangen brukte jeg et av kjeksstemplene jeg kjøpte på Panduro i sommer.


Note to self: Det lønner seg ikke å bruke flytende Melange. Da blir deigen temmelig våt og klissete. Det beste er å bruke vanlig Melange og så smelte det litt sånn at det kan røres sammen til en litt grøtaktig konsistens.

Note to self 2: Det blir ca. 12 kjeks av en porsjon av denne kjekstypen. Akkurat det lurer jeg nemlig på hver eneste gang jeg skal lage dem... ;)


Disse kjeksene blir med på styremøte i kveld. Håper de faller i smak!

1 kommentar:

Bundingen sa...

Heldiggriser som får "home-made" kjeks! Synes du er flink til å stille opp med bakst.
Jeg har også hatt bakedag i dag, og hele 96 rundstykker ble til på kjøkkenet, og mesteparten havna i fryseren. Kjekt å ha, er det ikke det det heter?
Har nettopp tova et par votter med godt resultat. Opptur! Kommer nok på bloggen når flere par er klare.

Håper forma bedrer seg!

Stor klem