fredag 10. februar 2017

Inspirert

Oi sann! Nå har det gått nesten to uker siden sist jeg blogget. Arveoppgjør tar tid, og da blir dessverre bloggingen litt nedprioritert. Jeg strikker og pusler med andre hobbyting, men det er ikke så mye nytt som er ferdig sånn at jeg kan vise det fram. Men siden sist har jeg prøvd noe nytt. Jeg har sett flere steder på nettet folk som har laget maleri ved hjelp av lerret, maling og tape. Dette ble jeg inspirert til å prøve!

Pussig nok så ble det lilla, gitt ;)


Jeg brukte lilla akrylmaling på tube. Den kjøpte jeg på Søstrene Grene. Penselen jeg brukte var visst litt gammel og til dels stiv i busta, så malingen ble litt stripete, på en måte. Ikke helt jevn, liksom. Må nok kjøpe meg en ny pensel om jeg skal prøve flere ganger.


Tapen jeg brukte er helt vanlig maskeringstape. Tenkte det var den lureste tapen å bruke, for den er i hvert fall laget sånn at den skal dekke og beskytte bra, men samtidig være lett å få av igjen. Tror kanskje jeg var litt for utålmodig og kjapp med å ta av tapen. For som du ser nede til venstre på bildet under her, så ble det litt "rufsete". Ser for meg at malinga ikke var tørr nok, sånn at jeg dro med meg litt av den da jeg tok av tapen. 


Jeg ordnet det sånn at tapestrimlene rakk helt ned til baksiden av lerretet. Det trenger man vel egentlig ikke, men jeg syns det ser litt mer stilig ut om man ser lerretet fra siden om man gjør det sånn. Dessuten tror jeg det skal mye til å få til å male sånn at malingen kun blir på framsiden av lerretet og ikke i det hele tatt på sidene.


Nøye som jeg er ble jeg ikke helt fornøyd. Men det er bare å kjøpe flere lerret (og ny pensel) og prøve igjen, det :)

2 kommentarer:

AnnetteK sa...

Syns det ble flott jeg!

Min erfaring er at det blir finest å male også kantene, for står de igjen og er bare hvite, virker liksom bildet litt uferdig.

God helg!

Bodil sa...

Det var smart, og så flott resultat :) God helg.