søndag 19. mars 2017

Jeg trenger fargepåfyll

Når man er bortimot avhengig av farger kan vinteren bli lang. Det meste går i svart/grått/hvitt/brunt... Så når vinteren går mot slutten, da trenger jeg fargepåfyll. Nå lengter jeg mest etter gult, kjenner jeg. Derfor ble det med en påskelilje hjem fra butikken for noen dager siden. Da var det bare en synlig knopp, men nå har fire knallgule blomster sprunget ut.


Og så har jeg strikket en Marius-lue med bl.a. gult. Første gang med hjerter i mønsteret for min del. 


Litt baggy, strikket etter mønsteret i Marius-boka.


Fakta om lua:
Oppskrift: fra Marius-boka
Størrelse: baggy damelue
Garnmengde: ca. 70 g grått, 10 g hvitt og ca. 2 gram gult (Smart-garn)
Pinner: nr. 3 og 3,5

På himmelen over Verdal`n i dag sørger sola for påfyll av gult også. Og nå skal jeg og min kjære på besøk til mine foreldre som nettopp har flyttet til ny leilighet. Spennende! Ha en fin dag der du er!

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Fin lue med gult, Line Kristine!
God søndag til dere også!

Klem

AnnetteK sa...

Helt enig med deg, vi trenger vår og friske farger nå.
Flott lue du har strikket!