onsdag 26. juli 2017

Claudia

Ofte får jeg, om ikke dilla på å strikke en ting, så i hvert fall så sansen for oppskriften at jeg lager flere etter hverandre. Forleden kom jeg over Victoria Sandmark sine oppskrifter på kluter (eller kopptuer, som vi kaller det her omkring). Da falt jeg for den hun har kalt Claudia.


På bildet ser den litt skakk og rar ut, men det er fordi bildet ble tatt like etter jeg hadde felt av. Etter en vask ser den nok bedre ut, tenker jeg. Garnlageret mitt inneholder flere nøster av garn som passer, så jeg er i gang med nummer to. Denne gang i lys rosa.

Har du også lyst til å strikke kluten Claudia, eller sjekke ut de andre oppskriftene til Victoria Sandmark? Da kan du få dem gratis ved å enten melde deg inn i Facebook-gruppen Victorias strikk og sy - design eller laste dem ned her.


Fakta om kluten:
Oppskrift: Claudia (av Victoria Sandmark)
Garnmengde: ca. 30 g Anna & Claras bomullsgarn (fra Søstrene Grene)
Størrelse: ca. 23 x 27 cm
Pinner: nr. 3

2 kommentarer:

Helene sa...

Fin klut med nydelig farge :-) Kom over bloggen da jeg søkte etter oppskriften. Fin effekt på glattpartiet i midten av kluten din - klarer ikke se hva du har valgt, er det perlestrikk, vridde masker eller noe annet? Har strikket den selv nå, men da bare rett etter oppskrift.

Line Kristine sa...

Hei, Helene! Takk for kommentar her på bloggen min :) Mulig lyset på bildet narret deg litt, jeg vet ikke. Men jeg har også strikket den etter oppskriften, så det er nok helt vanlig glattstrikk.